Hacks Seasons 1 και 2

Μια αρκούντως σοβαρή κωμική σειρά

Ένα από τα μυστικά κάθε επιτυχημένης κωμωδίας είναι, ότι κατορθώνει να μετατρέψει το τετριμμένο, το οικείο, αυτό που έχουμε ξαναδεί άπειρες φορές και το έχουμε προσπεράσει αδιάφορα σε αστείο. Αυτό, φυσικά, δεν ισχύει για όλες τις μορφές κωμωδίες, αλλά είναι πάντα μια καλή βάση για καλές κωμωδίες. Αυτό συμβαίνει και με την εν λόγω σειρά, το πολύ καλό “Hacks” (= ατάλαντοι ή κάτι τέτοιο), το οποίο συνδυάζει την κωμωδία και το δράμα με αρκετή επιτυχία.

Μια σεναριογράφος κωμικών σειρών, η Έιβα, χάνει την καλοπληρωμένη δουλειά της εξαιτίας μιας κακής ανάρτησης στα σόσιαλ και αναγκάζεται να γράφει αστεία για μια βετεράνο stand-up κωμικό, την Ντέμπορα, η οποία είναι θρύλος στο χώρο. Φυσικά, η Ντέμπορα είναι πάμπλουτη και εξαιρετικά δύστροπη και η διαφορά ηλικίας και νοοτροπίας μεταξύ των δύο γυναικών δεν βοηθά καθόλου την κατάσταση.

Η αλήθεια είναι, ότι τα πράγματα εξελίσσονται μάλλον προβλέψιμα: η Ντέμπορα δεν είναι τόσο στραβόξυλο, όσο φαίνεται στην αρχή, η Έιβα θα αναθεωρήσει κάποιες απόψεις της, οι δύο γυναίκες θα γίνουν σχεδόν φίλες παρά τα σκαμπανεβάσματα στη σχέση τους και τα πράγματα θα κυλήσουν σχεδόν ομαλά, με την έμφαση να πέφτει στο “σχεδόν”, που δίνει και το χώρο, όπου θα δημιουργηθούν τα αστεία.

Μια άλλη αλήθεια είναι, ότι η σειρά δεν είναι ακριβώς κωμική. Στην πραγματικότητα, έχει πολύ λιγότερα αστεία, από όσο θα περιμέναμε για μια σειρά, η οποία ασχολείται με την κωμωδία. Έχει όμως πολύ καλογραμμένους και ρεαλιστικούς χαρακτήρες, που εξελίσσονται από επεισόδιο σε επεισόδιο, καθώς αποκαλύπτονται όλο και περισσότερα πράγματα για αυτούς. Από την άλλη, αν και περιέχει αρκετές δραματικές στιγμές, φροντίζει να μην πάρει τον εαυτό της στα σοβαρά και το δράμα δεν εκπίπτει ποτέ σε μελόδραμα, ούτε επισκιάζει τον ανάλαφρο χαρακτήρα της σειράς.

Και αυτό, επειδή, ένα από τα βασικά θέματα της σειράς είναι η μετατροπή των προσωπικών προβλημάτων, του άγχους, της ανασφάλειας σε κωμωδία ή αλλιώς το πώς μετατρέπεις τον ίδιο σου τον εαυτό σε ένα διαρκές αστείο, ακόμη και εις βάρος της αλήθειας και των προσωπικών σου σχέσεων, κάτι στο οποίο έχει διαπρέψει στην καριέρα της η Ντέμπορα, που έχει αποξενωθεί ακόμη και από την οικογένειά της, προκειμένου να οικοδομήσει την κωμική της περσόνα και να χτίσει επάνω της μια ολόκληρη καριέρα. Αλλά και η ανασφαλής Έιβα, χρησιμοποιεί την κωμωδία ως μηχανισμό αυτοάμυνας, μόνο που εκείνη φοβάται να εκτεθεί στο κοινό και προτιμά να γράφει αστεία για άλλους, καθώς παράλληλα επιζητά την αποδοχή τους.

Αναμενόμενα, οι δύο γυναίκες θα βοηθήσουν, έστω και άθελά τους, η μία την άλλη και θα μάθουν να συμβιώνουν και να συνεργάζονται παρά τις αντιξοότητες. Γύρω τους περιστρέφεται μια σειρά από δευτεραγωνιστές, σε πολύ επιτυχημένους ρόλους, που επίσης εξελίσσονται σταδιακά, αφού οι σεναριογράφοι δίνουν σε όλους τους ρόλους την ευκαιρία να ανασάνουν και να εξελιχθούν.

Εννοείται, όπως πάντα, ότι μια κωμική σειρά βασίζεται πάνω στις πρωταγωνίστριές της, όπου βεβαίως δεσπόζει η βετεράνος Τζιν Σμαρτ, που κυριαρχεί απόλυτα στην οθόνη, σε αντίθεση με την κάπως πιο μαζεμένη, σεναριακά και υποκριτικά, Χάνα Άινμπιντερ. Η Σμαρτ κέρδισε το βραβείο Έμι στην αντίστοιχη κατηγορία και για τους δύο, μέχρι στιγμής, κύκλους της σειράς, η οποία, ευτυχώς, θα συνεχίσει να προβάλλεται τουλάχιστον για έναν ακόμη κύκλο, κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα, γιατί δεν θα ήθελα να αποχωριστώ αυτή την ωραία παρέα τόσο σύντομα. 😁

Leave a comment